روزنامه و مجلات

موزه لوور ابوظبی و هنر جذب سرمایه خارجی

موزه لوور ابوظبی و هنر جذب سرمایه خارجی
1396/08/24

یادداشتی به قلم دکتر مولوی

 آیا جذب سرمایه گذاری خارجی هنر است؟ به نظر نگارنده هم هنر است و هم دانش سالها بر اساس نوع فعالیت تخصصی در حوزه تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی به این نکته اشاره کرده ام که با دیدگاه حاضری خوری و ساده انگارانه نمی توانیم جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم ، افتتاح موزه لوور ابوظبی و خبر ساخت موزه های ملی بریتانیا و نیویورک  در دبی فرصتی پیش آورد تا کمی عمیق تر به این پروسه ها دقت کنیم.
سرمایه گذاری 1.3 ميليارد دلاري برند جهانی لوور ، طراح فرانسوی بین المللی ، آثار به عاریه گرفته شده از سرتاسر جهان و بازدیدکنندگانی از تمام منطقه ! اینها یعنی هنر جذب سرمایه ، دانش گرداوری برند های جهانی و تجمیع آن در شیخ نشین ابوظبی، آلارمی به جهان برای پروژه های بیشتر . ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری این پروژه به زودی بازخواهد گشت فقط با گردشگرانی از ایران و کشورهای منطقه .
این چنین پروژه هایی می تواند دیدگاه جهانیان را نسبت به کشورها تغییر دهد ، ما نیازمند تغییر دیدگاه جهانیان نسبت به ایران هستیم، این تغییر دیدگاه بسیار مهمتر از پروژه هاییست که می خواهیم به آنها ارایه دهیم تا سرمایه شان را جذب کنیم!
این پروژه درسی را که به ما نشان می دهد ، هنر گردآوری و در کنار هم قراردادن نام های جهانی است و فرصتهای بینظیری که تاریخ ایران زمین می تواند برای چنین پروژه های جهانی ایجاد کند.
گاهی خوب دیدن می تواند مفید باشد.