اخبار

اهمیت انجمنها و تشکلهای اقتصادی در توسعه اقتصادی

اهمیت انجمنها و تشکلهای اقتصادی در توسعه اقتصادی
1397/07/23

پیمان مولوی دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران

این روزها شاهد جدل های بسیاری در حوزه اقتصاد و تصمیمات اقتصادی هستیم ، از دلار گرفته تا بودجه دولت ، از نظام بانکداری تا رویکرد بازار سرمایه ، تعاملات اقتصادی بین المللی تا رویکرد درون زای اقتصادی همه و همه نشان از عدم وجود یکپارچگی در تفکرات اقتصادی ایران است.
در تمام کشورهای توسعه یافته از ایالات متحده امریکا تا ژاپن ، کشورهای اسکاندیناوی، چین و ... انجمنهای حرفه ای اقتصادی نقش بسزایی در جاری شدن تفکرات سیستمی در اقتصاد کشورشان را دارند 


حضور اقتصاددانان و فعالان سرمایه گذاری و تامین مالی در انجمنها فرصت بحث رودرو، حرفه ای و بدور از تعصب را ایجاد نموده است ، گرچه در بسیاری از کشورها این انجمنها الزاما در برگیرنده تمام تفکرات و نظرات نیستند و بیشتر مکاتب اقتصادی انجمن های اختصاصی خود را به انواع مختلف ایجاد نموده اند.
آنچه که بیش از گذشته در فضای اقتصادی ایران مشهود است ، نیاز مبرم به دیالگو و گفتگو در میان اقتصاددانان است ، این دیالوگ و گفتگو در سطح ملی موجب ارایه شفاف نظرات در سطح جامعه می شود و بزرگتر و عمیق تر شدن انجمنهای اقتصادی موجب ایجاد بسترهای بسیار مفید برای ارایه بروز و ظهور چهره های نو در فضای اقتصاد ایران خواهد شد.
انجمن اقتصاددانان ایران  با نیم قرن سابقه علمی خود در صدد ایجاد فضا برای طرح مباحث اقتصادی و ایجاد تعاملی سازنده در میان اقتصاددانان و فضای کسب و کار کشور و عمق بخشیدن به دانش اقتصاد در ایران است.
امیدواریم شاهد رشد و گسترش گفتگوی تعاملی در میان اقتصاددانان از یک سو و اقتصاددانان با فضای کسب و کار شرکت از سود دیگر باشیم.