اخبار

کارگاه آنلاین آموزشی ( چگونه سهام رشد محور انتخاب کنیم ؟)

کارگاه آنلاین آموزشی ( چگونه سهام رشد محور انتخاب کنیم ؟)
1399/02/31

 جهت ثبت نام در وبینار لینک زیر کلیک نمائید
چگونه سهامی را که شرد دارد بشناسیم و در زمان درست آن را بخریم؟

جمعه این هفته برای اولین بار در آکادمی مولوی به صورت اجرایی و جزء به جزء مراحل انتخاب سهام با رویکرد رشد محور Growth Investing Stocks را با هم مرور خواهیم کرد.
این وبینار به صورت کارگاهیست! و شما باید بعد از آن توانمندی تحلیل بنیادی خوبی بدست بیاورید تا بتوانید در انتخاب سهام آینده نگری بیشتری داشته باشید.
در این وبینار به موارد زیر به صورت تخصصی پرداخته خواهد شد:

پتانسیل رشد پایدار بنگاهی
هزینه سرمایه و قدرت رقابت
کیفیت سودآوری
بازده دارایی سهام
بازده دارایی حقوق صاحبان سهام
استراتژی سود تقسیمی
تاثیر اقتصاد کلان بر رشد یک سهم در ایران
تاثیر اقتصاد جهانی بر روی یک سهم
مدل های سرمایه در گردش
اهمیت چرخه های عملیاتی
ارزش افزوده اقتصادی
خواندن درست صورتهای مالی
تحلیل ساختار سرمایه
اهمیت ترکیب سهامداران

بالا بودن نسبت ارزش روز دارایی ها به ارزش بازار نشان دهنده فزونی داشتن ارزش دارایی های شرکت نسبت به قیمت معامله شده در بازار است.
تناسب ارزش روز به ارزش دفتری نشان دهنده میزان نزدیک بودن ارزش روز به ارزش دفتری می باشد.
P/B برابر است با نسبت تقسیم قیمت بازارPrice هر سهم به ارزش دفتری Book Valueسهم. در این پارمتر با بررسی ارزش دفتری و ارزش بازار سهم،  معامله گران دورنمای آتی یک شرکت را نسبت به عملکرد گذشته آن بررسی می نمایند. اگر شرکت مورد بررسی جزو شرکتهای زیانده باشد بررسی این پارامتر اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به اینکه ارزش دفتری از حاصل تقسیم حقوق صاحبان سهام بر مجموع تعداد سهام بدست می آید و نیز حقوق صاحبان سهام از تفریق بدهی ها از دارایی ها محاسبه می گردد، در زمانیکه میزان بدهی یک شرکت از دارایی هایش بیشتر شود این عدد منفی می شود.
P/E یکی از پارامترهای قدیمی و پرکاربرد در بازار سرمایه بوده، از تقسیم قیمت روز Price سهم بر سود حاصل شده EPS از عملیات شرکت بدست می آید. به پارامتر P/E نرخ بازگشت سرمایه نیز می گویند و میزان انتظار سود سرمایه گذاران از مبلغ سرمایه گذاری شده را نشان می‌دهد. این پارامتر صرفا با شرکتهای مشابه در یک گروه صنعت قابل مقایسه است و پایین تر بودن آن (در اعداد مثبت) می توان نشانه ای از سود سازتر بودن یا پایین تر بودن قیمت سهام نسبت به نرخ سود اطلاق شود. زیانده بودن شرکت منجر به منفی شدن این پارمتر می شود
در گروه بانکی ها چه خبر است؟

در میان 39 گروه صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار و بین حدود 670 شرکت بورسی و فرابورسی، صنعت بانکداری و بانکهای بزرگ و متوسط آن از جایگاه ویژه ای برخوردارند و افزایش حضور این گروه در بازار سهام بعد از ابلاغ اصل 44 و همچنین الزام بانکها به ثبت نزد بورس، به ارتباط و پیوند بیشتر دو بازار سرمایه و پول منجر شده است.
درحال حاضر 8بانک از 16بانک بورسی و فرابورسی در بازار اول بورس فعالیت می کنند . همچنین در آخرین فهرست 50 شرکت فعالتر بورس 6 بانک ملت، تجارت، پاسارگاد، صادرات، اقتصادنوین، پارسیان حضور دارند. صنعت بانکداری در بورس اوراق بهادار و فرابورس دومین و بزرگترین صنعت پس از فرآورده های نفتی است که با 3،046،606 میلیارد ریال  مجموعاً 6درصد از کل ارزش بازار را دراختیار دارد. سرمایه این صنعت بالغ بر 713،344 میلیارد ریال بوده

جمعه 2 خرداد 1399
ساعت 21 الی 23
جهت ثبت نام در وبینار لینک زیر کلیک نمائید