اخبار

صنعت بانکداری سایه 63.2 تریلیون دلاری احتمالاً محل سقوط مالی بعدی خواهد بود.

صنعت بانکداری سایه 63.2 تریلیون دلاری احتمالاً محل سقوط مالی بعدی خواهد بود.
1401/05/12

پرم سیکا ، عضو مجلس اعیان و استاد بازنشسته دانشگاه اسکس

عناوین رسانه های بریتانیا تحت تسلط عمیق تر شدن بحران هزینه های زندگی و سیرک محافظه کار دو اسبه برای انتخاب نخست وزیر بعدی است. در همین حال، صنعت مالی در حال رشد سقوط اقتصادی بعدی است.

مقررات زدایی، شیوه های مشکوک و تعقیب و گریز برای پول سریع، عوامل اصلی سقوط مالی 08-2007 بودند. ایالت 1162 میلیارد پوند پول نقد و ضمانت هایی برای نجات صنعت ارائه کرد. با این حال هیچ درس واقعی آموخته نشده است.

صنعت بانکداری سایه 63.2 تریلیون دلاری احتمالاً محل سقوط مالی بعدی خواهد بود. سهام خصوصی بخش کلیدی بانکداری سایه است و بسیاری از مشاغل را خریداری کرده است. آنچه سرمایه خصوصی مستلزم آن است این است که شرکت‌های سهام خصوصی از سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده از سرمایه‌گذاران نهادی برای خرید و مشارکت در خرید مشاغل استفاده کنند. آنها پول نقد خود را از شرکت های بیمه، صندوق های بازنشستگی، بانک ها، مقامات محلی، تراست ها و افراد ثروتمند دریافت می کنند.

تسهیلات کمی 895 میلیارد پوندی، منابع موجود برای سهام خصوصی را به شدت افزایش داده است.

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی به‌عنوان بانک عمل می‌کنند، اما تحت هیچ‌گونه حداقل سرمایه مورد نیاز، کنترل اهرم‌ها یا آزمون‌های استرس نیستند، حتی اگر سقوط یک شرکت می‌تواند بخش تحت نظارت را بی‌ثبات کند. فروپاشی اخیر Archegos Capital Management مستقر در ایالات متحده نشان می دهد که اثرات دومینو بسیار سریع گسترش می یابد و اثرات منفی بر بافر سرمایه گلدمن ساکس، مورگان استنلی، UBS و Credit Suisse داشته است.

در سال 2021، 803 معامله خرید سهام خصوصی بریتانیا به ارزش 46.8 میلیارد پوند تکمیل شد. این سرمایه گذاری مورد استقبال بسیاری قرار گرفت زیرا به نجات برخی مشاغل کمک کرد، اما سرمایه خصوصی همچنین مشاغل، حقوق بازنشستگی، پایه مالیاتی و اقتصاد را تهدید می کند.

به طور متوسط، صندوق های سرمایه گذاری خصوصی سهام خود را در یک شرکت به مدت 5.9 سال حفظ می کند. هیچ تعهد بلندمدتی نسبت به هیچ شرکت، مکان، محصول، کارگر یا جامعه ای وجود ندارد.

مهندسی مالی، بدهی بالا، اجتناب از مالیات و عدم شفافیت تاکتیک های کلیدی در استخراج بازده کوتاه مدت بالا هستند. یک تاکتیک مورد علاقه تزریق مالی از طریق بدهی تضمین شده است، یعنی سهام خصوصی به یک طلبکار تضمین شده تبدیل می شود. این بدان معنی است که در صورت ورشکستگی ابتدا باید سهام خصوصی پرداخت شود. طلبکاران بدون وثیقه، مقدار کمی از مبالغی را که به آنها تعلق می گیرد، پس می گیرند.